ساختار زبان ایتالیایی 


ساختار زبان ایتالیایی معمولآ به 9 پاره‌گفتار (بخش دستوری) یعنی

 فعل

 اسم

 حرف تعریف

 صفت

 ضمیر

 قید

 حرف اضافه

 حرف ربط 

و علائم 

تقسیم می‌گردد، جدای از تدریس زبان  تنها به شرح بخش‌های فعل، اسم و حرف تعریف به شرح ذیل بسنده می‌کنیم:


  1. ساختار فعل در زبان ایتالیایی به این شکل است که مصادر کلیه افعال به سه دسته ARE- IRE - ERE تقسیم می‌شوند که هر دسته در هر زمان با فرمول خاص زمانی و دسته‌ای خود صرف می‌شود و این فرمول نسبتاً ساده به کاربر این امکان را می‌دهد که دسته و زمان فعل را به آسانی تشخیص دهد.
  2. در بخش اسم تمامی نام‌های ایتالیایی به یکی از حروف: O-I-A-E  و یا حروف صامت و بی صدا که اغلب از زبان های دیگر وارد شده اند . ختم می‌شوند که عموماً، نام‌های ختم شده به O مفرد مذکر، نام‌های ختم شده به A مفرد مؤنث، بیشتر نام‌های ختم شده به I جمع مذکر و اکثر نام‌های ختم شده به E جمع مؤنث می‌باشند.
  3. حرف تعریف در زبان ایتالیایی به شش بخش: Il -I -La- Le- Lo- Gli تقسیم می‌شود که اساسآ بر حسب تعداد، جنس و حرف اول کلمه‌ای که بعداز آن می‌آید تغییر می‌کند، بنابراین حرف تعریف معین IL قبل از نام‌های مفرد مذکری که باحروف بی صدا (بجز s ناخالص و z که باحرف تعریف Lo درمفرد و با gli در جمع نشان داده می‌شوند) قرار می‌گیرد و صورت جمع آن I می‌باشد.

شکل مؤنث حرف تعریف به پیچیدگی مذکر آن نیست و تنها برای مفرد یک شکل وجود دارد و آن La می‌باشد که قبل از کلماتی که باحروف باصدا شروع می‌شوند به شکل 'L درمیاید، در جمع هم تنهایک شکل دارد آنهم Le که قبل از کلماتی که با e شروع شوند بصورت 'L درمیاید.


شما میتوانید با ثبت نام در وبسایت آموزش زبان توآموز دوره کتاب های اسپرسو زبان ایتالیایی را به صورت اینترنتی یاد بگیرید.