آزمون سفارت ایتالیا

زبان ایتالیایی

آزمون سفارت ایتالیا

آزمون سفارت ایتالیا

آزمون سفارت ایتالیا : هر ساله سفارت ایتالیا آزمونی برگزار می کند که زبان آموزان پس از شرکت و قبولی در آن می توانند ویزای ایتالیا دریافت کنند . این آزمون که در مدرسه ایتالیایی و سفارت ایتالیا در ایران به نام آزمون esterni  معروف است در پاییز و یا اوایل زمستان هر سال برگزار می شود . در این آزمون مهارت های خواندن ، نوشتن ، صحبت کردن و گوش دادن مورد بررسی قرار می گیرند .  پس از قبولی در این آزمون به نفراتی که قبول شده اند جهت ادامه تحصیل ( لیسانس) ویزای ایتالیا داده می شود تا بعد از هماهنگی با دانشگاه مقصدشان بتوانند به راحتی در ایتالیا به تحصیل بپردازند.

بورس کشور ایتالیا

کشور ایتالیا نیز به قبول شدگان در صورت پیگیری آنها می تواند بورس ( ۴۰۰۰ یورو سالانه ) پرداخت کند که به آن بورس جهان سوم هم می گویند تا بتوانند در این کشور از پس مخارج خود برآیند. هرچند قبل از رفتن به ایتالیا باید در حساب بانکی خود به اندازه کافی پول داشته باشید و یا یک نفر با توان مالی به عنوان قیم خود معرفی کنید اما یکی از شرایط گرفتن بورس جهان سوم ارائه مدارک به سفارت ایتالیا در راستای متقاعد کردن اینکه نمیتوانید مخارج خود را تامین کنید می باشد . این ۲ مورد کاملا با هم در تناقض است پس توصیه می شود قبل از اقدام با افرادی که تجربه کافی دارند مشورت کنید .

آزمون سفارت ایتالیا

آزمون استرنی ( آزمون سفارت ایتالیا )

آزمون استرنی همان آزمون chils  دانشگاه siena  می باشد . این آزمون از تمامی افرادی که تمایل دارند به زبان ایتالیایی در ایتالیا به ادامه تحصیل بپردازند گرفته می شود و به نوعی استاندارد شده است . البته در سال های اخیر این آزمون جایگزین آزمون قدیمی سفارت شده است  و هر سال سخت تر می شود . برای آمادگی در این آزمون پیشنهاد می شود زبان آموز حتما کتابهای nuovoespresso 1 , nuovo espresso 2 , nuovo espresso 3  را بخواند و در آنها مهارت داشته باشد . این کتاب ها با آموزش های اصولی و تایید شده و آزمون ها و تمرینات استاندارد روشی بسیار کار آمود در راستای آموزش زبان ایتالیایی به زبان آموزان و معلمان زبان ایتالیایی معرفی می کند .

دانلود آزمون chils 2016

Quaderno_B1

آزمون مدرسه ایتالیایی

در مدرسه ایتالیایی در تهران آزمون لول B1  chils برگزار می شود که به صورت در سطح متوسط رو به بالا می باشد . در پایین نمونه ای از این آزمون آورده شده است که البته فقط دفترچه این آزمون می باشد .