آموزش رایگان زبان ایتالیایی

همانطور که میدانیم زبان ایتالیایی از زبان های پر کاربرد در دنیا به حساب می آید . پس یادگرفتن آن میتواند در زندگی حال و آینده ما بسیار تاثیر گذار و مفید باشد. در سایت آموزش زبان ایتالیایی توآموز قصد داریم که مواردی در رابطه با آموزش رایگان زبان ایتالیایی در اختیار شما زبان آموزان عزیز بگذاریم.

با ثبت نام در دوره های آموزش ابتدایی زبان ایتالیایی و  آموزش رایگان کتاب اسپرسو می توانید قدم های اولیه در یادگیری زبان ایتالیایی را به صورت رایگان بردارید.


زبان ایتالیایی شباهت بسیار زیادی به زبان اسپانیایی دارد به طوری که می توان گفت بسیاری از کلمات در این زبان مشترک و یا بسیار مشابه هم هستند. حتی میتوان گفت اگر یک ایتالیایی را در اسپانیا و یا یک اسپانیایی را در ایتالیای رها کنید هرگز گم نمی شود.

 زبان ایتالیایی

به طور کلی هر زبان تشکیل شده از فعل ، فاعل ، مغعول ، حروف اضافه و… است که حتی در زبان فارسی نیز با آنها آشنا هستیم. نکته ای که زبان ایتالیایی دارد جنسیت اسامی می باشد . این نکته شاید در نگاه اول برای ما فارسی زبان ها بسیار گنگ بیاید ولی از آنجا که اغلب ما آشنایی کمی با زبان عربی داریم میتواند این موضوع را کمی قابل فهم تر کند.

زبان ایتالیایی یکی از شیرین ترین زبانها در جهان می باشد که مخاطبان بسیاری را به خود جلب می کند. این زبان در اصل ریشه لاتین دارد و میتوان گفت به همراه زبان یونانی یکی از قدیمی ترین زبان های اروپا است و پیشینه ای بسیار قدیمی دارد. همانطور  که میدانید مرگز امپراطوری روم  شهر رم ایتالیا بوده پس در نتیجه این زبان تاثیر بسیاری بر فرهنگ و رفتار مردم در منطقه اروپا داشته و اکنون نیز دارد. در ایران نیز آموزش زبان ایتالیایی به فارسی طرف دار های بسیاری دارد چرا که میتوان با یادگیری این زبان جهت ادامه تحصیل و یا مهاجرت و حتی مراودات اقتصادی به ایتالیای عزیمت کرد.

زبان ایتالیایی دارای آوای بسیار آهنگین است به طوری که تمامی کلمات آن در انتها به حروف مصوت ختم می شوند . از لحاظ گرامری نیز یکی از زبان های ساده در جهان می باشد و هم چنین در خواندن و نوشتن بسیار ساده است. میتوان با فهمیدن نکانی کوچک به راحتی این زبان را به درستی خواند و کلمات آن را صحیح تلفظ کرد. آموزش رایگان زبان ایتالیایی میتواند یکی از روش های یادگیری این زبان باشد.

گرامر زبان ایتالیایی

در این مطلب قصد داریم به برخی نکات مهم در زبان ایتالیایی ( آموزش رایگان زبان ایتالیایی ) بپردازیم که میتوان آنها را به عنوان مقدماتی ترین و پرکاربرد ترین نکات نام برد.

همانطور که می دانیم جملات دارای ساختار های متفاوتی هستند ولی تمام آنها شامل فاعل و فعل می باشند. در برخی جملات مفعول ، حروف اضافه و در زبان ایتالیایی حروف تعریف دیده میشوند که در مطالب بعدی به صورت کلی و جرئی به آنها می پردازیم.

فعل در زبان ایتالیایی

افعال در زبان ایتالیای مانند زبن فارسی صرف می شوند.


جنسیت اسامی در زبان ایتالیایی

در زبان ایتالیایی تمامی اسامی دارای جنسیت هستند و مذکر یا مونث می باشند. بطور مثال luna یا همان مماه مونث و  albero  یا همان درخت مذکر است. یکی از کماربرد های یادگیرفتن جنسیت اسامی در زبان ایتالیایی استفاده مناسب از حروف تعریف معین و نامعین است. این حروف جهت نکره یا معرفه کردن اسامی قبل از آنها به کار می روند.

شما میتوانید تمامی قوانین گرامری مربوط به جنسیت اسامی در زبان ایتالیایی و حروف تعریف معین و نامعین را در همین سایت آموزش ببینید.

شخص فعل در زبان ایتالیایی

در این زبان  مانند زبان فارسی خودمان جهت صورف کردن فعل 6 شخص داریم. اول ، دوم و سوم شخص مفرد و اول ، دوم و سوم شخص جمع. همانطور که در زبان فارسی هر فعل با توجه به شخص فاعل در جمله استفاده می شود فهمیدن تعداد و شخص فاعل مهم است. یکی دیگر از نکاتی که سبب مغایرت زبان ایتالیایی به زبان فارسی شده است تفکیک جنسیت در سوم شخص مفرد است . بدین ترتیب که سوم شخص مفرد مونث LEI و سوم شخص مفرد مذکر در زبان ایتالیایی LUI می باشد.

زمان افعال در زبان ایتالیایی مانند هر زبان دیگیری به گذشته – حال و آینده تقسیم بندی می شوند.

استفاده از LEI برای محترمانه صحبت کردن با مخاطب

اگر بخواهیم با یک فرد محترمانه صحبت کنیم به جای استفاده از TU از LEI استفاده می کنیم. عجیبه!!!

شاید یکم عجیب باشه ولی ایتالیایی ها اینکار رو می کنن . جالب تر اینکه حتی فعل و تمامی اجزای جمله هم از شخص LEI تبعیت می کنند. پس فقط میتونیم توی نوشته ها فرق LEI به معنی او مونث و LEI به معنی شما محترمانه را با تشخیص حاضر یا غایب بودن شخص متوجه بشیم.

کتاب های آموزش زبان ایتالیایی

کتاب های زیادی جهت یادگیری زبان ایتالیایی موجود هستند که در این میان کتاب های nuovo espresso  و کتابهای qui italia یا italiano per stranieri  از کتاب های معتبر جهت یادگیری این زبان هستند. از میان این کتابها ، کتاب nuovo espresso که همان ورژن جدید کتاب های espresso هستند دارای متد تدریسی معتبر و به عنوان مراجع اصلی جهت آزمون سفارت یا همان آزمون CILS هستند.

شما میتوانید در همین سایت ( آموزش زبان ایتالیایی- توآموز)  با ثبت نام در دوره های آموزش کتاب nuovo espresso  به صورت اینترنتی شرکت و به یادگیری زبان ایتالیایی بپردازید و از آموزش رایگان زبان ایتالیایی استفاده کنید.


ادامه تحصیل در ایتالیا

در حال حاظر به خاطر شرایط بسیار خوبی که کشور ایتالیا برای ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی گذاشته است ، بسیاری از ایرانی ها تمایل برای یادگیری این زبان دارند. یا یادگرفتن زبان ایتالیایی میتوان در دانشگاه های ایتالیا به همراه بورس تحصیلی به ادامه تحصیل پرداخت. جالب است بدانید که شما پس از قبولی در آزمون استرنی یا سفارت ایتالیا میتوانید دانشگاه خود را برای ادامه تحصیل انتخاب  و ویزای ایتالیا  به همراه بورس تحصیلی ایتالیا دریافت کنید.